Första dagen.

Idag har jag varit på min första dag som praktikant på Veterinärstationen. Det var riktigt kul faktiskt. :) Fanns ju lite tråkiga saker också men det är trevliga människor så det blir aldrig så tråkigt ändå. :) Fick borsta en katt på morgonen som var tovig. Dom ville inte att vi skulel raka hela så jag fick stå och borsta massor. :P Men det var lite mysigt att stå att pyssla med den. Den var ju sövd så det var ju inte så svårt att borsta den. :P Fick även vara med veterinärerna lite då och då och kolla när dom grejade. Men jag vågade inte kolla när dom kastrerade hon katter så jag väntar nog tills imorgon och kollar på någon han katt istället. :P Lite mindre blod där så jag vill nog börja så eftersom jag inte gillar blod så mycket. ^^ Det vet nog folk som känner mej. ^^ Jag har ju kollat på en hästkastrering en gång på praktiken i norge men då dog jag nästan. :P

Ska leka med älsling sen och sova där inatt och jag lär ju somna gott inatt för jag är ju inte van att gå upp på morgonen. :P Men gött ändå att jag börjar kl 9.00 på morgonarna :)

Nu orkar jag inte blogga mer. ^^ Det var jobbigt. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0