The takbox is in the building!

Hej hopp gummi snopp tycker jag är ett passande sätt att hälsa på i den här bloggen.
Marri lever, hon är på lan. Just nu är de Emma som skriver så de blir iaf ett vettigt inlägg i den här bloggen.. Eller nåt. Marri bor granne med mig. Fast istället för att ha en rosa häst utanför porten så har hon Peo under sig. Ungefär samma sak fast lite värre. Jag och Marri har kännt varandra sen vi va typ 6 år då hon började på måsen, dagiset under mig.. Hon va livrädd första gången hon såg mig och gömde sig bakom sin mamma, fegis tänkte jag men jag hade nog inte så många andra kompisar då så jag var tvungen att leka med henne och låtsas att jag var hennes vän.. Nu efter 14 år av vänskap så har jag insett att de va nog bra att jag låtsades vara henne kompis på dagis! För vem skulle jag annars ha som sällskap när jag rastar hunden nu?! Eller vem skulle jag spela Wii hos?! Mitt liv hade nog varit ännu tråkigare utan henne. 

Just de! Hon slog ut en tand på mig också när vi gick i ettan! Här kommer den historien:
Det var en vinterdag när vi hade våran förmiddagsrast. Vi hade hittat en isfläck utanför gympasalen på styckåsskolan. Vi tog sats, kana och föll inom loppet av 2 sekunder kanske, vi va lite snabbare på den tiden. Iaf, Marri åkte på mig så jag ramlade och slog i hakan antar jag. Jag kände att något konstigt hände i munnen för de kändes inte som vanligt men jag tänkte inte mer på de utan kanade vidare. Efter en stund kände jag med tungan att något saknades i min mun, gluggen jag kände mellan mina nedre tänder hade inte varit där förut. Jag tittade ner på isfläcken och där ligger min TAND! Som Marri så snällt hade slagit ut på mig, säger vi att hon gjorde iaf fast hon åkte ju bara på mig. Men hade hon inte åkt på mig så hade den nog suttit i en månad till kanske! Alltså, för att göra en lång historia kort, så är de hennes fel att jag ser ut som jag gör i munnen och de är hennes fel att jag fick ha tandställning! Där har vi de! 

En annan rolig historia är ju när jag var hos Marri i Dottevik när vi var små. Nu förstår ni nog att jag har världens tråkigaste fredagskväll men de här är rolig läsning jämför med Marris inlägg om Wii. Jo vi var som sagt i Dottevik där hon bodde. Om ni inte visste så har ju marri en STOR fågelspindel som heter Esmeralda som typ är lika gamla som vi. Jag har ju då typ fobi för spindlar och Marri skulle såklart visa mig att spindlar är minsann snälla djur och är inte farliga för fem öre. Jag kommer ihåg att jag satt på golvet när hon öppnar terrariet som Esmeralda bodde i då. Jag skriker typ och flyger från golvet och springer iväg, nej de gjorde jag inte.. Men jag tyckte de va hemskt och att Marri var hemskare som utsatte mig för såna hemska saker. Hon stängde iaf efter en stund och sen dess har hon inte öppnat de i min närhet vad jag kan komma ihåg. Snällt!

Ska vi se här vad vi mer kan komma på om våran fina barndom. Jag minns att hon hade en rosa barbi bil! De hade aldrig jag, jag hade bara ett konstigt hus som man kunde fälla ihop så de blev en väska.. Jag kommer ihåg när vi satt i lekparken, Marri med sin nokia 5210(?) och jag med min nya nokia 3310 med värsta super funktionerna som snake 2! Marri va så sur när vi satt i gungorna och hade snake turnering och jag alltid fick mest poäng för att jag kunde ta massa specialare och åka genom väggen, tillslut fick jag inte åka genom väggen för hon tyckte de va fusk eller nåt.

Jaja, nu börjar Marri och Ninni tjata på att jag ska bli klar typ.. Så får väl ge mig här och nu!

Gonatt

Måste bara lägga in en bild för vi är så fina när vi headbangar ;)






Kommentarer
Postat av: Emma

Åh va fint skrivet, du måste va glad över att ha en vän som skriver så fina saker om dig :P JAG HAR TRÅKIGT!!! :O

2010-01-23 @ 00:18:19
URL: http://takbox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0